|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

یکی از دانش آموختگان نیجریه ای جامعه المصطفی (صلی الله علیه و آله) در نشستی با مسئولان معاونت بین الملل حوزه های علمیه به بیان حقایق  و ابعاد تازه ای از حمله ارتش وهابی - صهیونیستی نیجریه در کشتار شیعیان پرداخت و گفت: ارتش نیجریه در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده با عوامل خود،  قبل از برگزاری مراسم، حسینیه بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را محاصره کرده و  شماری را به شهادت رسانده بود.
این طلبه فعال نیجریه ای افزود: نماینده شیعیان در این مراسم با آنها  صبحت کرد اما آنها ولی حاضر به پذیرش حقائق نبودند چرا که از جای دیگر دستور می گرفتند.
این فعال سیاسی ادامه داد: فیلم هایی وجود دارد که شیعیان مقاومتی  نکرده اند، ولی رژیم طوری صحنه سازی کرد که افکار عمومی  فکر کنند شیعیان  از قصد وارد صحنه شده و آماده درگیری با رژیم هستند.
وی با بیان این که آمار دقیقی از کشته های این حادثه فاجعه بار در دست نیست، ولی حکایت از  کشته شدن هزار نفر دارد، اظهار داشت: بعد از اینکه ارتش نیجریه حسنیه را محاصره می کند، بعضی ها  موفق می شوند فرار کنند و به سمت خانه شیخ ابراهیم آمده  و به او پیوسته بودند اما ارتش آنجا  را هم بر اساس اطلاعات قبلی، محاصره کرده بود.
این فعال سیاسی  بیان داشت: بر اساس اخبار دقیق در این حادثه ارتش نیجریه، منظم و کاملا برنامه ریزی شده عمل کرده و عواملی هم در بین شیعیان به عنوان اغتشاش گر و میدان گردان داشتند؛ این عوامل نفوذی در بین شیعیان مشکلاتی را عمدا ایجاد کرده بودند تا بهانه به دست  ارتش و مزدوران وهابی - صهیونیستی دهند.
این فعال  سیاسی خاطر نشان ساخت: تعداد شیعیان قبل از انقلاب، انگشت شمار بود که از خود نیجریه هم نبوده اند، اما در حال حاضر تعداد آنها بالغ بر 25 میلیون نفر است که در حوزه علمیه قم  بیش از 120 نفر  از جوانان نیجریه ای و تعدادی هم در دانشگاه  تهران در حال تحصیل علوم دینی و دانشگاهی هستند.
این دانش آموخته فقه جعفری با بیان این که مذاهب مختلف در نیجریه نسبت به این حادثه ابراز همدردی و تاسف کرده اند بیان داشت: حکومت سعودی برای تبلیغ وهابیت تلاش زیادی کرده، ولی خوشبختانه نتواسته  نفوذ زیادی در بین جوانان نیجریه داشته باشند، چون همه  از نوع فعالیت دین ستیزی آنها آگاهی دارند.
وی ابراز داشت: در حال حاضر شیعه هم نفوذ خوبی در بین مردم  و جوانان نیجریه دارد و توانسته با حضور شخصیت هایی مانند شیخ ابراهیم زکزاکی در بین جوانان تاثیرگذار باشد و تبلیغات خوبی برای جذب شیعه انجام دهند.
این فعال سیاسی اظهار داشت: در حال حاضر در تمام36  استان نیجریه شیعه وجود داشته،و در حال فعالیت هستند که از طریق  فضای مجازی به زبان محلی اعتقادات شیعه و مبانی اهل بیت (علیهم السلام) را تبلیغ می کنند، اما رسانه مجزایی در این  زمینه نداریم تا بخواهیم به صورت جداگانه تبلیغ کنیم.
این دانش آموخته المصطفی بیان داشت: در ایام تبلیغ که فرصت بسیار خوبی برای گسترش معارف اهل بیت (علیهم السلام) است طلاب  نیجریه  در  ایران به شهرهای خود می روند و با جوانان در ارتباط اند.
وی با اشاره به ریشه های حادثه فاجعه بار اخیر در نیجریه اضافه کرد: غربی ها و اسرائیل در ارتش  نیجریه حضور و نفوذ داشته، با حضور جدی در ابعاد مختلف فکری و حتی لجتسیکی و حمایت های خود از حکومت  نیجریه، سرنوشت حکومت نیجریه را به دست گرفته اند.
وی  درباره شخصیت  رهبر شیعیان نیجریه گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی عالمی بود که با علاقه ای که نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) در صدد گسترش و ترویج اسلام و معارف اهل بیت (علیهم السلام) بر آمد، ولی با مخالفت های فراوانی  برای بیان حقایقی از اسلام ناب، مواجه شد.

http://s3.picofile.com/file/8229566692/241538_326.jpg

وی گفت: نیجریه به اسم اسلام، خرافاتی را به مردم الغاء کردند که شیه با این گونه مسائل مخالف بوده یعنی در گسترش اسلام حقیقی داشت، بنابراین مخالفان او را متهم کرده بودند که با ایرانیان در ارتباط است و می خواهد انقلاب دومی را در نیجریه ایجاد کند یا رهبر دیگری مانند رهبر کبیر انقلاب ایران اسلامی به وجود بیاورد و این ترس دشمن بود.
این فعال  سیاسی  خاطر نشان کرد: شیخ زرکزاکی از اساتید بزرگ اهل تسنن بوده، کتابهای خوبی  هم خوانده و عالم بزرگی در بین اهل سنت بوده و هست که به خوبی هم شناخته شده بود؛ بعد ها  وارد حوزه علمیه گایا شد و شرح شرایع را  چندین بار خواند..
این دانش آموخته فقه جعفری (علیه السلام) بیان داشت: شیخ ابراهیم زکزاکی با ایران در رفت و آمد بود و اگر چه در ایران کم درس خواند، ولی بسیار مفید خواند و توانست فعالیت خوبی در نیجریه  انجام دهد.  او انسان جاهلی نبود، چرا که در نهایت مکتب اصیل  اهل بیت (علیهم السلام) را شناخت و شیعه شد.

ماجرای شهادت 3 فرزند زاک زاکی در روز قدس
با توجه به روند رو به رشد شمار شیعیان نیجریه و افزایش روزافزون محبوبیت شیخ ابراهیم زاک زاکی، حساسیت های صهیونیست ها و وهابیت نیز به این کشور بیشتر شده و همین امر سبب شده تا فعالیت های ضد شیعی در این کشور افزایش یابد. 
در این بین در روز قدس امسال شیعیان و اهل تسنن بسیاری در کشور نیجریه به پیروی از شیخ ابراهیم زاکی زاکی در خیابان های این کشور نسبت به اقدامات خصمانه صهیونیست ها در غزه راهپیمایی کردند که با مخالفت و ایستادگی ارتش این کشور نیز مواجه شد. در این راهپیمایی حتی درگیری بین نیروهای ارتش و مسلمانان نیجریه نیز به وجود آمد که منجر به کشته شدن بیش از 30 تن از برادران و خواهران مسلمان روزه دار در زاریا و همزمان با ادامه حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد. این در حالی است که نیجریه این روزها با فعالیت های گسترده ای که از سوی وهابییون صورت گرفته درگیر حملات تروریستی برخی گروه های تکفیری نیز هست. اما در روز قدس امسال 3 تن از فرزندان شیخ ابراهیم زک زکی نیز در بین راپیمایی کنندگان حضور داشتند که هر 3 نیز در این درگیری ها به شهادت رسیدند.

http://s6.picofile.com/file/8229566818/241539_523.jpg

بنابراین به نظر می رسد با توجه به رشد فرهنگ شیعه در جهان امروز، صهیونیست ها و وهابیت دچار نوعی سردرگمی در مقابله با شیعیان شده اند و این تقابل در شرایطی همچنان در کشورهای سوریه، عراق و بحرین ادامه دارد که هر روز از منطقه ای جدید خبر می رسد که شیعیان به پاخواسته اند و صهیونیست ها و وهابیت نیز برای مقابله با شیعیان دست به کار می شوند. اما هر قدر که آنها در پروژه ایران هراسی و ضد شیعی گام برداشته اند، بر تعداد شیعیان افزوده شده است. همانگونه که این روزها "خمینیون" نیجریه به چالشی جدید برای صهیونیسم و وهابیت تبدیل شده اند.

بربال اندیشه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۳
کویر متین آباد

ديدگاه (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in