|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، از مراجع تقلید قم در دیدار جمعی از اعضای هیات علمی مؤسسه آینده روشن و پژوهشگاه مهدویت با قرائت آیه «و لقد انزلنا الیکم آیات بینات و مثلا من الذین خلوا من قبلکم و موعظة للمتقین» ابراز داشت: سوره ی نور متناسب با وجود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است چراکه وجود ایشان به منزله نوری برای جامعه می باشد و وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم سرشار از انوار مقدسه و حقیقتی است که نمی شود آن را انکار کرد.

معظم له در ادامه افزود: گاهی اوقات امتیازات در ابتدا بودن و اول بودن است و گاهی اوقات این امتیاز در آخرین بودن است که این امتیاز را خداوند تنها به دو نفر عطا کرده است، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بعنوان خاتم الانبیا و حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بعنوان خاتم الاوصیا و این یک امتیاز بزرگ است. وجه این امتیاز بزرگ از باب محبت به پیامبر و خاندان پیامبر است که خداوند در مردم و عوام قرار داده است.

ایشان تاخیر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در مسئله امامت و در آخر الزمان از جمله خصوصیت آن حضرت برشمرد و گفت: دلیل تاخیر فرج، محبت ملت آخر الزمان به ایشان است و خدای متعال امت های گذشته را مایه عبرت برای سایر ملت ها قرار داده است تا در مقابل امام خود رئوف و مهربان باشند. انسان همیشه باید از گذشتگان درس عبرت بگیرد و بی شک باید عمل دیگران را ببیند و به وسیله آنها آگاه شود و عمل اشتباه را انجام ندهد چرا که خداوند در آیات قرآن همین موضوع را مورد تاکید قرار داده است.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی افزود: دلیل دیگر تاخیر ظهور حضرت برای این است که مردم عظمت آن حضرت را درک کنند و بفهمند امام (علیه السلام) چقدر برای جامعه می تواند مفید و ارزشمند باشد و تا جامعه این ارزش را درک نکند نمی تواند عظمت وجودی امام را بفهمد.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل گمراهی و سرگردانی مردم به خاطر ضعف ایمان و عقیده است؛ متاسفانه مردم هنوز بزرگی و عظمت وجودی آن امام را نفهمیده اند و نمی دانند حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه برکاتی برای اهل زمین و موجودات دارد و تا این مشکل وجود دارد سرگردانی مردم در ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه خواهد داشت.

این مرجع بزرگوار تقلید با اشاره به احیای عدل و داد واقعی توسط حضرت افزود: امروز که اداره جامعه به دستان روحانیت است هنوز عده ای بیان می کنند که اگر به جای فلان کس بودم فلان کار را می کردم؛ این حرف ها به این دلیل است که اینها هنوز این مراحل را طی نکرده اند تا بفهمند هیچکس نمی تواند عدل و داد واقعی را در جامعه پایه گذاری کند چرا که نیازمند وجود امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

معظم له با ابراز تاسف از کوتاهی در فعالیت های انجام گرفته در بخش مهدویت افزود: ما آنچه را که باید انجام می دادیم انجام ندادیم و هنوز جامعه ما این جملات را درک و هضم نکرده است که اگر حجت نباشد جامعه دچار چه مشکلاتی می شود و بی شک ضعف امروز جامعه ما به دلیل همین کم کاری و کاستی می باشد بنابراین فعالیت شما از ارزش بالایی برخوردار است.

آن مرجع گرامی در توصیه به مسئولان ذی ربط افزود: باید مسئولینی که درباره مهدویت تلاش می کنند مسائلی مانند مهدویت و امامت را بیشتر برای مردم تبلیغ کنند و افکار جامعه را از هر لحاظ آماده پذیرش ظهور آن حضرت نمایند.

معظم له در پایان گفت: تا جامعه درک صحیح از فوائد حضور و غیبت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نداشته باشد نمی تواند افکار خود را برای پذیرش امامت آن حضرت آماده کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
کویر متین آباد

ديدگاه (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in