|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102
شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۳۹ ب.ظ

شش اصل برای تقویت توکل به خدا

با اینکه نماز می خوانم و روزه می گیرم و در زندگی سعی می کنم از اصول دین پیروی کنم ولی آنطور که باید به خدا توکل و اطمینان ندارم. همش یک احساس خلا با من هست که کسی با من  نیست و دلم قرص نیست که خدایی هست که به من کمک میکند. اگر ممکن است راهنماییم کنید تا بتوانم این مشکل را در خود حل کنم.

ایمان به خدا درجات زیادی دارد و باید همواره سعی کنیم درجه ی ایمان خود را بالا ببریم و به جایی برسیم که بدانیم خداوند در جهان همه کاره است و جز او هیچ کس، نمی تواند خیر و ضرری به ما برساند. او مالک و مدبر جهان است و بی اذن او حتی یک برگ از درخت نمی افتد. وقتی این باور در ما عمیق شد و ما رابطه ی خود را با خدا درست کردیم و همه جا از او اطاعت کردیم، دیگر خیالمان راحت است که خدای قادر و حکیم و مهربانی داریم که همه جا با ماست و آن جایی که هیچ کس نیست که به داد ما برسد، تنها اوست که دست ما را می گیرد و به ما کمک می کند.

برای تقویت توکل، ایمان به شش اصل زیر، لازم است:

1. ایمان به خدا: باید ایمان داشت که خداوند کریم از رگ های گردنمان به ما نزدیک تر است، به ما لطف و توجه ویژه دارد و لحظه ای ما را به خود وا نمی گذارد.

2. باور داشتن به حکمت و مصلحت خداوند: باید بر این باور باشیم که خداوند، حکیم است و صلاح ما را بهتر از خودمان می داند.

باید ایمان داشت که خداوند کریم از رگ های گردنمان به ما نزدیک تر است، به ما لطف و توجه ویژه دارد و لحظه ای ما را به خود وا نمی گذارد.

3. باور داشتن به قدرت و نظارت خداوند: اعتقاد به قدرت خداوند و باورداشتن به این که خداوند، ناظر همه رخدادها و اتفاق ها می باشد و هیچ کاری بدون اذن و مشیت او انجام نمی شود و او توان برآوردن هم ه نیازها و خواسته های ما را دارد.

4. باور داشتن به پاسخ گویی و اجابت خداوند: اعتقاد به این که خداوند به خواست ها و دعاهای ما پاسخ می دهد و دعاهای ما را مستجاب می کند و اگر او را در سختی بخوانیم، ما را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

5. تلاش برای رسیدن به هدف: تلاش و کوشش خستگی ناپذیر در راه رسیدن به هدف نیز یکی از ارکان توکل به خداوند است. کسی که بر خدا توکل می کند، با نگرش مثبتی که به نتیجه عمل خود دارد، با کوشش خستگی ناپذیر، در راستای هدف خود تلاش می کند و این کوشش، برخاسته از تکیه گاه استواری است که در آن هیچ گونه شکستی را نمی توان تصور کرد.

6. واگذاری کارها به خداوند: سپردن بار زندگی به خداوند، به انسان کمک می کند که دشواری ها را آسان تر پشت سر بگذارد و زیر بار سختی ها و دشواری ها خم نشود.

موفقیت ما در به کارگیری این راهبرد مؤثر (توکل به خداوند)، بستگی به میزان استواری ایمان، باور و عمل صادقانه ما به شش اصل بالا دارد.

تبیان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۵
کویر متین آباد

ایمان

توکل

دعا

ديدگاه (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in