|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

۲۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۳۱ ب.ظ

چرایی ماه های حرام

با مرور روایات بر جای مانده از امام باقر و امام صادق (علیهما‌السلام) می‌توان دریافت که منبع اصلی این احادیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) است. از این رو این روایات در منابع اهل سنت نیز دیده می‌شود. بنابراین ماه رجب و روایات مرتبط با آن می‌تواند یکی از محورهای مشترک میان مذاهب اسلامی باشد. 
ماه رجب پیش از اسلام نیز دارای حرمت بوده است. پس از ظهور اسلام رجب ماه حرام قرار داده شد تا عمره کعبه بجای آورده شود. البته زیارت امام رضا (علیه‌السلام) در این ماه نیز حسنه عمره را دارد. این ماه دالان ورود به رمضان است.

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۳۱
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ

ویژگی هاى حضرت باقرالعلوم علیه السلام

امام محمّد باقر (علیه السلام) در بین برادرانش، خلیفه و جانشین پدرش امام سجّاد (علیه السـلام) بـود و بـعـد از او بـه مـقـام امـامـت رسـیـد. امـام بـاقـر (عـلیـه السـلام) در فـضـایـل انـسـانـى و عـلم و پـارسایى، بر همه برادرانش برترى داشت و نامش در میان شـیعه و سنّى، از همه آنان بلندتر بود و در مقامهاى معنوى از همه بزرگتر و ارجمندتر بود. در مـیـان فـرزنـدان امـام حسن و امام حسین (علیهماالسلام ) از هیچ کس  مانند امام باقر (علیه السلام ) علم دین، آثار، روایات، علوم قرآن و انواع فنون و آداب، آشکار نشد. باقى ماندگان از اصحاب رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) و بزرگان تابعین و رؤسـاى فـقـهـا و دانـشـمـنـدان مـسـلمـیـن، ارکـان دیـن و احـکـام اسـلام را از آن حـضـرت نقل کرده اند و او در فضل و دانش، نشانه عظیم علما و دانشمندان بود به طورى که در این راستا، ضرب المثل همه شده بود، نویسندگان و شاعران در وصف او، نثرها نوشته اند و شعرها سروده اند. ((قرظى)) (یکى از شاعران) مى گوید: یا باقِرَ الْعِلْمِ لاَِهْلِ التُّقى وَخَیْرُ مَنْ لَبّى عَلَى الاَْجْبُلِ ((اى شکافنده و آشکار کننده علم براى پرهیزکاران! و اى برترین انسانى که برفراز کوهها (ى حجاز) لَبّیک گفتى!)). و مالک بن اعین جهنى (شاعر دیگر) در تمجید آن حضرت مى گوید: اِذا طَلَبَ النّاسُ عِلْمَ الْقُرآنِ کانَتْ قُرَیشُ عَلَیهِ عَیالاً وَاِنْ قِیلَ اَیْنَ بْنُ بِنْتِ النَّبِىِّ نِلْتَ بِذاکَ فرُوعاً طِوالاً نُجُومَ تُهَلِّلْ لِلْمُدْ لِجِینَ جِبال تُورِثُ عِلْماً حِبالاً یـعـنـى: ((هـرگاه مردم به کسب دانش قرآن بپردازند، قریشیان جیره خوار (سفره علم) امام باقر (علیه السلام) هستند و اگر گفته شود پسر دختر پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) در کجاست؟ با این جستجو به شاخه هاى بلند (علم و دین که وجود امام باقر (علیه السـلام) سـرشـار از آن اسـت) دست یافته اى، شاخه هایى به بلنداى ستارگانى که نـوربـخـش رونـدگـان شب هستند و به بلنداى کوههایى که دانش بسیار از آنها سرازیر گردد)).
۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۳۲
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۵۲ ب.ظ

روایت تکان‌دهنده امام باقر درباره حوض کوثر

http://s5.picofile.com/file/8154263018/ezbsqvsu.jpg

حضرت امام محمد باقر علیه السلام می‌فرمایند: روز قیامت، چون جماعتی را از کنار حوض کوثر دور می‌کنند، حضرت رسول صلی الله علیه و آله می‌گریند و می‌فرمایند: چگونه نگریم بر جماعتى که از شیعیان على‌بن‌ابى‌طالب بوده و به سوی دوزخ روان می‌شوند؟!

در کتاب «بشارة المصطفى» و «مجالس» شیخ مفید و «امالى» شیخ طوسى روایت کرده ‏اند از شیخ مفید، از ابن قولویه، از حسین بن محمد بن عامر، از مُعَلّى بن محمد، از محمد بن جمهور عَمِّى، از ابن محبوب، از أبو محمّد وابِشى، از ابو وَرْد که گفت: از حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام شنیدم که مى ‏گفت: چون روز قیامت بر پا شود، خداوند همه مردم را عریان و پابرهنه در زمین هموارى جمع می‌کند؛ و آنها را در راه محشر به قدرى متوقف می‌دارند که همگى عرق بسیارى مى‏ کنند و نفَس‏هاى آنان به شدت میزند، و به قدرى که خداوند اراده کرده است درنگ مى‏کنند؛ و این است معناى گفتار خداوند تعالى: «فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا؛ و در آن وقت (اى پیامبر) نمى‏شنوى مگر صداى آرام و بدون صوت را.»

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۵۲
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۳۳ ب.ظ

اهمیت و اعمال ماه رجب

گرچه همه زمان ها مخلوق خداست لیکن برخى از آنها از شرافت و ویژگى خاصى برخوردار است. درست است که همه ماه هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرین است; امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتیاز و برجستگى ویژه اى هستند. در عصر جاهلیت، مردم ماه رجب را گرامى مى داشتند.

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله) مى فرماید: رجب، «شهرالله الأصمّ» است; و بدان سبب آن را «اصمّ» نامیدند که هیچ ماهى به پایه عظمت آن نمى رسد; مردم زمان جاهلیت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه که اسلام درخشیدن گرفت، بر حرمت آن افزود. بدانید که رجب، ماه خدا شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است پس هرکس یک روز از رجب را روزه بدارد، مستحقّ رضوان الهى گردد و روزه اش غضب الهى را خاموش کند و خداوند درى از درهاى جهنّم را بر او ببندد. اگر کسى به اندازه تمام زمین طلا انفاق کند، برتر از روزه یک روز آن نخواهد بود... هرگاه شب شود، دعایش مستجاب خواهد بود: یا در دنیا به او عطا خواهد شد و یا براى آخرت او ذخیره مى شود... حضرت رسول خدا (صلى الله علیه و آله) سپس ثواب دو، سه، چهار، پنج، تا سى روز، روزه ماه رجب را تک تک با توضیح کامل بیان فرمود.

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۳۳
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ

عجیب ترین فتوای وهابی: کولر برای زن حرام است!

وقتی زنی در غیاب شوهر خود کولر خانه را روشن کند، ممکن است همسایه متوجه شود که زن در منزل است و به همین سبب مرتکب زنا و فحشا شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علمای وهابی در چند سال اخیر، علاوه بر فتوای تحریم گروه های مختلف و مذاهب مخالفشان، اقدام به صدور فتواهای مضحکی کرده اند، که با هیچ منطقی قابل تفسیر نیست.

در آخرین نمونه از این گونه فتواها، یکی از سلفی های وهابی که بر روی صفحه تویتر، خود را " علامه ابوالبراء " می خواند، با صدور فتوایی اعلام کرد: روشن کردن کولر برای زن، در غیاب شوهر حرام است.

این علامه سعودی در توجیه این فتوا تاکید کرد: اقدام زن در روشن کردن کولر در غیاب شوهر، مساله ای بسیار خطرناک است و می تواند به رواج فحشا در جامعه بیانجامد.

وی افزود: وقتی زنی در غیاب شوهر خود کولر خانه را روشن کند، ممکن است همسایه متوجه شود که زن در منزل است و به همین سبب مرتکب زنا و فحشا شود.



۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۱۶
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۱۰ ق.ظ

گوهرهای انسانی

http://s5.picofile.com/file/8153122642/n00143719_b.jpg

این که در روایت نقل شده است؛ «حضرت جبرئیل علیه السلام به زمین می‌آید و گوهرهای گرانبهای انسانی را می‌برد»، آیا صحیح است؟ منظور از این روایت چیست؟ در برخی از کتاب‌های متأخرین این روایت به بیان زیر نقل شده است: «و سأل رسول اللّه صلی الله علیه و آله  جبرائیل علیه السلام: «هل تنزل إلى الأرض من بعدی؟» قال: نعم یا رسول اللّه أنزل إلى الأرض من بعدک عشر مرّات و أرفع عشر جواهر من وجه الأرض.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۱۰
  کویر متین آباد
شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ب.ظ

زیــارتــی بــالاتر ازکعبه

خیلی ها برای زیارت خانه خدا از مدتها پیش ثبت نام کرده اند و آرزوی زیارت خانه خدا را در دل دارند اما وحشی گری های رژیم آل سعود در به خاک و خون کشاندن مردم مسلمان منطقه و از طرفی اذیت و آزار جنسی دو نوجوان زائر ایرانی در فروگاه جده دست به دست هم داد تا موقتا سفر عمره به عربستان لغو شود. نرفتن به مکه برای ادب کردن آل سعود در این روزها که سعودی ها روی صهیونیست ها را هم در آدم کشی کم کرده اند کمترین کاری است که می توان انجام داد خصوصا که گروهک های تروریستی در منطقه با پول حج ما توسط این رژیم منحوس به کشتار مردم بی گناه در منطقه دست می زنند.
اما اگر هنور هستند کسانی که میل زیارت در دلهایشان می جوشد با توجه به شرایط موجود می توانند به جای خانه خدا به زیارت خون خدا بروند
۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۳۷
  کویر متین آباد
شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶ ب.ظ

ما حاضر نیستیم خودمان را اصلاح کنیم

ما اگر خودمان را درست بکنیم، خدا کافی است، خدا هادی است. ما خودمان را نمی‌خواهیم درست بکنیم، اما از کسی هم نمی‌خواهیم آزار ببینیم. ما اگر خودمان به راه بودیم، در راه می‌رفتیم، چه کسی امیرالمؤمنین (علیه السلام) را می‌کشت؟ چه کسی حسین بن علی (علیه السلام) را می‌کشت؟چه کسی همین (امام زمان علیه السلام) را که حالا هست، هزار سال هست، او را مغلول الیدین (دست بسته) کرد؟ ما خودمان حاضر نیستیم خودمان را اصلاح بکنیم. اگر خـودمـان را اصـلاح بکنیم، به تدریج همــه بشـر اصلاح می‌شوند.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۲۶
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۳۹ ب.ظ

شهید اردهال

بیست و هفتم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقر علیهما السلام تسلیت باد

حضرت سلطانعلی (علیه السلام) فرزند بلافصل امام باقر (علیه السلام) و برادر بزرگوار امام صادق (علیه السلام) و ابوالزوجه امام کاظم (علیه السلام) می باشد در سنه 113هـ ق مردم فین و کاشان و چهل حصاران نماینده ای به نام عامر بن ناصر را همراه با هدایای زیادی و تعدادی افراد دیگر روانه مدینه ساخته و از امام باقر (علیه السلام) تقاضای پیشوا و مبلغ برای هدایت و راهنمایی نمودند. این گروه بعد از گذشت هفته ها در راه به خدمت امام باقر (علیه السلام) رسیدند. امام باقر (علیه السلام) از آنها استقبال گرمی نمود و فرمودند که به من اجازه دهید تا فردا با خدای خود در مورد تقاضای شما مشورت نمایم. فردا امام باقر (علیه السلام) فرمودند آنچه جدم به تو فرموده من هم مأمور به آن می باشم و فرزندم علی را به همراه شما برای تبلیغ دین به آن دیار می فرستم. پس از دیدن این خواب امام باقر (علیه السلام) دستور می دهد که سفر فرزندش سلطانعلی (علیه السلام) را مهیا نمایند و تا دروازه مدینه این گروه را همراهی می نماید. چند کیلومتری مانده به فین بشیر بر مردم کاشان و چهل حصاران و فین مژده می دهد که امام باقر (علیه السلام) نور چشمش حضرت سلطانعلی (علیه السلام) را برای راهنمایی و ارشاد همه مردم به این منطقه روانه ساخته است در آن زمان  قریب به 3000 نفر گرداگرد حضرت سلطانعلی (علیه السلام) جمع شدند و مقدمش را به منطقه گرامی داشتند. او مدتی در فین و کاشان و به مدت 3 سال در مشهد اردهال به تبلیغ دین مبین اسلام مشغول بود و روزهای جمعه در منطقه اقامه نماز جمعه می نموده است.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۳۹
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ق.ظ

مؤمن آینه مؤمن است

امر به معروف و نهی از منکر

المؤمن مرآة المؤمن: مؤمن آینه مؤمن است

(می خواهید شبیه یک آینه باشید؟!)

وپژگی یک آینه:آینه

هر عیبی را به اندازه نشان می دهد

عیب را بدون سر و صدا می گوید

عیب را رو به رو می گوید نه پشت سر

آینه ناراحتی و کینه به درون خود راه نمی دهد

آینه فقط زشتی ها را نشان نمی دهد

آینه فقیر و ثروتمند را نمی شناسد (یعنی برای آینه مقام و مال و... مهم نیست)

آینه هر چیز را که می گوید بدون غرض می گوید

آینه حتی اگر بشکند یا خرد بشود ولی باز حقیقت را می گوید

اگر آینه غبار گرفته باشد نمی تواند بخوبی تصویر را نشان دهد (اول غبار خود را پاک کن سپس غبار دیگران را پاک کن)

نکته: سعی کنیم با برادر دینی خود اینگونه باشیم.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۸
  کویر متین آباد

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in