|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

۲۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

بازی یاشیطنت

این بار پرندگان خشمگین به مساجد حمله می کنند

مساجدی که ساکنانش به چهره های خوک تشبیه شده است!

یادش بخیر! کوچک که بودیم واسه بازی منچ بود و ماروپله و یقل دو قل و خیلی چیزای دیگر... حتی پدرها و مادرها هم علی رغم مشغله ی کاری ، همبازی ما بودند و در روز، ساعت ها وقتشان را برای سرگرم کردنمان صرف می کردند تا دور هم بازی های دست جمعی کرده باشم.

اما حالا با پیشرفت تکنولوژی و  تولید انواع و اقسام بازی های رایانه ای، بچه ها در دنیای بازیشان تنها شدند. و گاها والدین برای رهایی از گریه و لجبازی های کودکشان، همه ی محبت را با دادن هزینه ی خرید این سی دی ها خلاصه می کنند و دل کودکشان را شاد؛ و دریغ از کوچکترین نظارتی بر نوع بازی ها!!

۳ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۹
  کویر متین آباد
جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ق.ظ

هر آنچه باید در خصوص روزه بدانید

ماه رمضان فرا رسید و روزه‌داران یک ماه پرفضیلت و روحانی را پیش رو دارند؛ ماهی برای پاکسازی جسم و جان!

شاید برای مومنان عاشق این ماه فرقی نمی‌کند ماه رمضان و روزه‌داری چه تأثیری روی سلامتی دارد و فقط به جنبه‌ی روحانی آن توجه دارند. اما ما می‌خواهیم در این مطلب در خصوص تأثیر روزه‌داری در پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌ها و نوع سم‌زدایی آن از بدن صحبت کنیم. اینکه روزه چیست؟ آیا همه می‌توانند روزه بگیرند؟ فواید و مضرات روزه چیست؟ آیا روزه‌داری برای لاغر شدن و کاهش وزن مناسب است؟ در این قسمت و قسمت دوم این مطلب به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. لطفاً با ما همراه باشید.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۰
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ق.ظ

تا که هلال آمد شیطان به فغان آمد!

این که می گویند در ماه رمضان شیطان در زنجیر است، چقدر مستند است؟ یکی از سخنان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در مورد آثار و برکات ماه مبارک رمضان که در منابع معتبر روایی؛ نظیر کتاب کافی، تهذیب و... آمده است. روایتی است که در آن این جمله آمده است: «آن هنگام که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‏ هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى‏شوند». این روایت از طریق امام باقر (علیه السلام) از جد بزرگوارش نقل شده است: «أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ عَمْرِو بْن‏ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُقْبِلُ بِوَجْهِهِ إِلَى النَّاسِ فَیَقُولُ یَا مَعْشَرَ النَّاسِ إِذَا طَلَعَ هِلَالُ شَهْرِ رَمَضَانَ غُلَّتْ مَرَدَةُ الشَّیَاطِینِ وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ أَبْوَابُ الْجِنَانِ وَ أَبْوَابُ الرَّحْمَةِ وَ غُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ وَ اسْتُجِیبَ الدُّعَاءُ وَ کَانَ لِلَّهِ فِیهِ عِنْدَ کُلِّ فِطْرٍ عُتَقَاءُ یُعْتِقُهُمُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ یُنَادِی مُنَادٍ کُلَّ لَیْلَةٍ هَلْ مِنْ سَائِلٍ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ اللَّهُمَّ أَعْطِ کُلَّ مُنْفِقٍ خَلَفاً وَ أَعْطِ کُلَّ مُمْسِکٍ تَلَفاً...»؛[1]

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۳
  کویر متین آباد
چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۵ ق.ظ

پیام مقام معظم رهبری درمورد شهداء غواص

در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه ی پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.

 

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

۰ ديدگاه موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۳۵
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۴۶ ق.ظ

عدالت مهدی(عج)

عدالت مهدی چنان است که در حکومت او بر هیچ کس و هیچ چیز، هیچ‌گونه ستمی روا داشته نمی‌شود. نخستین نشانه عدل او سخنان سخنگویان حکومت اوست که در مکه فریاد می‌زنند: «هر کس نماز فریضه خویش را در کنار حجر الاسود و محل طواف خوانده است و اکنون می‌خواهد نماز نافله بخواند، به کناری رود، تا حق کسی پایمال نگردد و هر کس می‌خواهد نماز فریضه بخواند بیاید و بخواند.» هیچ جای زمین باقی نمی‌ماند، مگر آن‌که از برکت عدل و احسان او فیض می‌برد و زنده می‌شود، حتی جانوران و گیاهان نیز از این برکت و عدالت بهره‌مند می‌شوند. و «عدالت او درون خانه‌ها خواهد رفت مانند این که سرما و گرما داخل آن می‌شود.»(بحارالانوار ج52 ص340)

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۶
  کویر متین آباد
شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ب.ظ

ارزش و اهمیت صدقه صبحگاهی!

چه کسی می داند من، که امروز با هزار نقشه و برنامه ریزی از خانه ام خارج شده ام به حانه بر خواهم گشت یا نه؟  

دنیای ما دنیای اسرار آمیزی است ما با همه ادعای علم و تمدنمان در دنیایی از ناآگاهی ها زندگی می کنیم، چیزهایی که نمی دانیم از چیزهایی که می دانیم و علم به آن ها رسیده است خیلی مهمتر هستند.

مثلا ما اصلا نمی دانیم تا کی زنده هستیم، امروز که پایمان را از منزلمان بیرون می گذاریم دوباره بر می گردیم یا نه؟ نمی دانیم این سلامتی که کمترین توجهی به آن نداریم تا کی پایدار است، فرزندانمان، پدر و مادرهایمان، همسرمان، چشمانمان، قدرت شنوایمان، و همه آنچه که داریم را تا کی خواهیم داشت؟
امنیتمان را جانمان را.... خلاصه در این گردش عجیب چرخ گردون هر آن، ما در معرض اتفاقاتی هستیم که هیچ آگاهی از آن ها نداریم.
در یکی از همین صبح های بهاری فرزند نازنین یکی از هم محله ای های ما برای قدم زدن از منزل خارج شد و بعد از هفت سال هنوز به خانه بر نگشته است، هرگز هیچ اثری از او به دست نیامد خانواده اش در عین دلتنگی و ناباوری روزها و شب ها چشم به در دارند که عزیزشان کی بر می گردد؟ هر روز از خود می پرسند آیا او زنده است؟ او خواهد آمد؟ چه کسی می داند؟
چه کسی می داند که من، امروز با هزار نقشه و برنامه ریزی از خانه ام خارج شده ام بر خواهم گشت یا نه؟

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۹
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ب.ظ

سفارش امام مهربانی ها

ازحضرت امام رضا (علیه السلام) منقولست که هر که سه روز از آخر ماه شعبان روزه بدارد و به ماه مبارک رمضان وصل کند حق تعالى ثواب روزه دو ماه متوالى براى او بنویسید و ابَوُالصّلت هَروى روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (علیه السلام) رفتم ؛ حضرت فرمود که اى ابوالصَّلْت اکثَر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است پس تدارک و تلافى کن در آن چه از این ماه مانده است تقصیرهایى را که در ایّام گذشته این ماه کرده اى و بر تو باد که رُو آورى بر آنچه نافع است براى تو و دعا و استغفار بسیار کن و تلاوت قرآن مجید بسیار کن و توبه کن به سوى خدا از گناهان خود تا آنکه چون ماه مبارک درآید خالص گردانیده باشى خود را براى خدا و مگذار در گردن خود امانت و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى و مگذار در دل خود کینه کسى را مگر آنکه بیرون کنى و مگذار گناهى را که مى کرده اى مگر آنکه ترک کنى و از خدا بترس و توکّل کن بر خدا در پنهان و آشکار امور خود و هر که بر خدا توکّل کند خدا بس است او را و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را :

اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ

بدرستى که حقّ تعالى در این ماه آزاد مى گرداند بندهاى بسیار از آتش جهنّم براى حرمت ماه مبارک رمضان(منبع مفاتیح الجناح)

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۳
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

کاری که عالمان جاهل با قرآن می کنند

عالم نمایان جاهل در مواجهه با قرآن چگونه عمل می کنند؟

جواب: در آخرین فراز از خطبه 17، امام(علیه السلام) شکایت جاهلان عالم نما و قاضیان نادان و دنیاپرست و خودخواه و مغرور را به درگاه خداوند مى برد و با دلى پر درد و آهى سوزان از آنها شکوه مى کند، مى فرماید:

«از این گروهى که در میان امواج جهل و نادانى زندگى مى کنند و در گمراهى جان مى دهند به خدا شکایت مى کنم!» (اِلَى اللهِ اَشْکُو مِنْ مَعْشَر یَعیشونَ جُهّالا، وَ یَمُوتُونَ ضُلاّلا).

در واقع در این فراز، توصیفهایى براى معرّفى این گروه بیان مى کند. آرى تمام زندگى آنها در جهل و نادانى سپرى مى شود و به همین دلیل مرگشان در ضلالت و گمراهى است (در واقع جمله دوّم نتیجه اجتناب ناپذیر جمله اوّل است!) چگونه ممکن است سراسر زندگى انسان در جهل بگذرد و او گمراه از دنیا نرود!

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۳
  کویر متین آباد
دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

کسب روزی حلال خیلی سخت شده!

این روزها گذران زندگی و تأمین معاش برای اکثر افراد جامعه سخت شده است؛ گاهی این سختی کار را به جایی می‌ رساند که افرادی بخواهند یک‌ شبه ره صدساله را طی کنند و از هر راهی شده درآمد کسب کنند.


خداوند به شرط تلاش، روزی هرکسی را به مقداری مقدر کرده است. کسب درآمد به شکل حرام مختص این روزها نیست و سابقه در گذشته ‌های دور نیز دارد. درست است که کسب روزی حلال بسیار سخت است اما دین اسلام افراد را از به دست آوردن مال حرام به‌ شدت نهی کرده و همه را به سمت کار و تلاش و زحمت کشیدن برای کسب روزی سوق داده است.

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۳
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ب.ظ

جشن نیمه شعبان درمتین آباد

 

همزمان با ولادت حضرت مهدی موعود (عج) مراسم سنتی مجمعه گردانی زنان روستای متین آباد  با حضور مردان و زنان دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از ابتدای صبح آغاز گردید.

در این مراسم دیدنی زنان و دختران این روستا سینی های بزرگ حاوی شیرینی و کله قند و بادام وآجیل و…….را بر سر گذاشته و هلهله کنان مسیر خیابانهای روستا تا مسجد و از آنجا تا حسینیه را طی می کنند و درحسینیه روستا جشن باشکوهی برگزار می گردددر انتهای مسیر مردان این روستا با شربت، شیرنی و آش از کلیه شرکت کنندگان مراسم پذیرایی می کنند.

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۳
  کویر متین آباد

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in