|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ق.ظ

خنده و گریه فرشتگان!

سأل نبینا صلى الله علیه و آله و سلم جبرئیل علیه السلام: "هل تضحک الملائکة و تبکی؟" قال: نعم تضحک فی ثلاث تعجباً, و تبکی فی ثلاث ترحماً:

أما الاول: فالرجل یلغو کل یوم, ثم یصلی العشاء ویأخذ بعدها فی اللغو فتضحک الملائکة و تقول: لم تشبع فی طول یومک یا غافل, أفتشبع فی هذه الساعة؟

و الثانی: الدهقان یأخذ المروءة و یضرب الجدر المشترک مرائیا انه یعمر نصیبه و یزیل الحشیش و غرضه أن یزید فی کروته, فتضحک منه الملائکة و تقول: انک ما شبعت من هذا الجریب أفتشبع من هذا؟

و الثالث: المرأة البارزة إذا ماتت فیسجى قبرها حتى یسوى علیه اللبن لئلا یطلع على حجمها فتضحک الملائکة و تقول: حین کانت مشتهاة فما سجیتموها, و الآن صارت منفرة فسجیتموها؟

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۶
  کویر متین آباد
چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴ ب.ظ

دهه کرامت و کرامت انسان

کرامت انسان

   به طور کلی انسان در روابط اجتماعی خود با دو جنبه روبروست یا از طریق کرامت برخورد می کند یا از طریق استخفاف و اهانت

   انسان ذاتا دارای کرامت و ارزش جایگاهی است چرا که جایگاه روح خالق است :  فَإِذَا سَوَّیْتُهُ وَنَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِینَ(حجر-29) و جایی که جایگاه روح خداست مستحق سجده است و این دلیل کرامت انسان است لذا خداوند می فرماید : وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ و َرَزَقْنَاهُم مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلاً(إسراء-70) خداوند حقیقت انسان را بر بسیاری دیگر موجودات برتری و فضیلت داده؛ بنابراین جایگاهش جایگاه والایی است لذا انسانی که این مقام فضیلت را مراعات نکند در واقع خودش را از مثپقام فضیلت به مقام استخفاف و ذلالت کشانده است، چنانچه نمون های این طلب استخفاف و نتایج آن در قرآن در مورد بعضی از انسانهایی همچون نمرود و فرعون به خوبی قابل مشاهده است.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۴
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ب.ظ

باز سازی حرم مطهرشهیدگمنام

طرح بازسازی گنبد حرم مطهر شهید گمنام روستا آغاز شد

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۷
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ق.ظ

ولادت کریمه اهل بیت

در روز اول ذیقعده سال 173 هجری، در شهر مدینه دختری چشم به جهان گشود که قرار شد کریمه اهل بیت باشد و امامی به وجودش افتخار کند. چه افتخار از این بالاتر که امام رضا(ع) به او لقب "معصومه" داده است(بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی ها و شبنم معطر آفرینش) و فرمود: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است». مگر این بانو کیست؟ که امام صادق(ع) در رویای صادقه به آیت الله مرعشی که با دعا و راز و نیاز، تلاش پیگیری را برای یافتن قبر مطهر حضرت زهرا (س) آغاز کرده خطاب فرمود: برتو باد به کریمه اهل بیت. بانویی که شفیع روز محشر خواهد بود همانند مادر پاکش فاطمه اطهر(س).

۰ ديدگاه موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۴۵
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ

دعای روحبخش کمیل

در شب جمعه وشب رحمت وغفران الهی مراسم روحبخش دعای کمیل در مسجد چهارده معصوم بانوای گرم حجج اسلام خاتمی،مدنی وکاظمی برگزار گردید

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۷
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ب.ظ

مراسم شهادت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام

در شب شهادت ششمین امام شیعیان واحیاء کننده مذهب حقه تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم روضه خوانی وسینه زنی توسط خطیب توانا حجت الاسلام والمسلمین خاتمی درحسینیه روستا برگزار گردید

در این مراسم که با حضور پرشور اهالی روستا همراه بود جناب آقای فیروزی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و بخشدار منطقه امامزاده حضور داشتند

در پایان مراسم از عزاداران با صرف شام پذیرایی به عمل آمد

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۳
  کویر متین آباد
دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

احیا کننده مذهب تشیع

عصر امام‌ صادق‌ ( ع‌ ) یکى‌ از طوفانى‌ترین‌ ادوار تاریخ‌ اسلام‌ است‌ که‌ از یک‌ سو اغتشاشها و انقلابهاى‌ پیاپى‌ گروههاى‌ مختلف‌ ، بویژه‌ از طرف‌ خونخواهان‌ امام‌ حسین‌ ( ع‌ ) رخ‌ مى‌داد ، که‌ انقلاب‌ "ابو سلمه‌" در کوفه‌ و "ابو مسلم‌" در خراسان‌ و ایران‌ از مهمترین‌ آنها بوده‌ است‌ . و همین‌ انقلاب‌ سرانجام‌ حکومت‌ شوم‌ بنى‌ امیه‌ را برانداخت‌ و مردم‌ را از یوغ‌ ستم‌ و بیدادشان‌ رها ساخت‌ . لیکن‌ سرانجام‌ بنى‌ عباس‌ با تردستى‌ و توطئه‌ ، بناحق‌ از انقلاب‌ بهره‌ گرفته‌ و حکومت‌ و خلافت‌ را تصاحب‌ کردند . دوره‌ انتقال‌ حکومت‌ هزار ماهه‌ بنى‌ امیه‌ به‌ بنى‌ عباس‌ طوفانى‌ترین‌ و پر هرج‌ و مرج‌ ترین‌ دورانى‌ بود که‌ زندگى‌ امام‌ صادق‌ ( ع‌ ) را فراگرفته‌ بود .

و از دیگر سو عصر آن‌ حضرت‌ ، عصر برخورد مکتبها و ایدئولوژیها و عصر تضاد افکار فلسفى‌ و کلامى‌ مختلف‌ بود ، که‌ از برخورد ملتهاى‌ اسلام‌ با مردم‌ کشورهاى‌ فتح‌ شده‌ و نیز روابط مراکز اسلامى‌ با دنیاى‌ خارج‌ ، به‌ وجود آمده‌ و در مسلمانان‌ نیز شور و هیجانى‌ براى‌ فهمیدن‌ و پژوهش‌ پدید آورده‌ بود

عصرى‌ که‌ کوچکترین‌ کم‌ کارى‌ یا عدم‌ بیدارى‌ و تحرک‌ پاسدار راستین‌ اسلام‌ ، یعنى‌ امام‌ ( ع‌ ) ، موجب‌ نابودى‌ دین‌ و پوسیدگى‌ تعلیمات‌ حیات‌بخش‌ اسلام‌ ، هم‌ از درون‌ و هم‌ از بیرون‌ مى‌شد .

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۲
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

بچه دار شدن از راه دور!

محمد العریفی از علمای وهابیت در عربستان که دارای طرفدارانی در کشور عربستان و کشورهای عربی است جدیدا صفحه ای فارسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است که در آن به ترویج مذهب دویست ساله وهابیت می پردازد. او همچنین از تروریست های سوریه حمایت می کند و دستش به خون مردم سوریه آلوده است.

تبلیغات دین خود ساخته وهابیت در سراسر جهان در حال گسترش می باشد و این موضوع دلایل مختلف دارد و سرمایه گذاری هنگفت مسئولین سعودی از جمله این دلایل است و در این راه صهیونیست ها و آمریکاییان نیز تلاش مجدانه ای برای کمرنگ کردن اسلام واقعی می کنند و همین امر باعث شده است که بیشتر افرادی که از ادیان و مذاهب مختلف به اسلام روی می آورند اهل تسنن شده و متاسفانه بیشتر آنها وهابی می شوند.

۳ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۴
  کویر متین آباد
شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶ ب.ظ

آیا این داستان صحت دارد؟

حتما این روزها در شبکه های اجتماعی با خواندن و کپی پیست کردن حکایتی که در ادامه مطلب می خوانید مواجه شده اید؛ داستان جذاب و زیبایی است که حکمت موجودات خلق شده را بیان می کند. ولی این داستان چقدر واقعیت دارد؟ آیا در منابع دینی ما یافت می شود؟ و آیا در عالم خارج رخ داده است؟ آنچه تحقیق شده است: این قصه منبع درستی ندارد و متن روایت آن در نصوص دینی نقل نشده است و در واقعیت اتفاق نیافتاده اما به عنوان قصه سرایی حکیمانه می توان پذیرفت گرچه بعضی از حکمت هایی که در این داستان گفته شده است ثابت نشده است.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۶
  کویر متین آباد
چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ب.ظ

امام زمان(عج) ازمنظرقرآن وحدیث قدسی

در قرآن، آیات بسیارى وجود دارد که به شهادت روایات مستند و معتبر، در باره حضرت مهدى (علیه السلام) و قیام جهانى او نازل گردیده است. در کتاب شریف «المحجّة فى ما نزل فى القائم الحجّة (علیه السلام)» که توسط محدث بزرگوار، مرحوم سید هاشم بحرانى و با بهرهگیرى از ده ها جلد کتب تفسیر و حدیث، تألیف گردیده، مجموعاً (132) آیه از آیات کریمه قرآن ذکر شده که در ذیل هر کدام یک یا چند روایت در تبیین کیفیت ارتباط آیه با آن حضرت (علیه السلام)، نقل شده است. در اینجا به ذکر چند روایت در این مورد، بسنده مى کنیم:

1. امام صادق (علیه السلام) در باره قول خداى عزّوجلّ: هو الذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدّین کلّه و لو کره المشرکون؛ فرمود: به خدا سوگند! هنوز تأویل این آیه نازل نشده است و تا زمان قیام قائم (علیه السلام) نیز نازل نخواهد شد. پس زمانى که قائم (علیه السلام)به پا خیزد، هیچ کافر و مشرکى نمى ماند مگر آنکه خروج او را ناخوشایند مى شمارد

۰ ديدگاه موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۹
  کویر متین آباد

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in