|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

۱۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۵۵ ب.ظ

یتیم نوازی امام خمینی با اهدا گردنبند طلا

تعداد قابل توجهی از افرادی که به جبهه های جنگ می روند، خانواده خود را تا سالها در انتظار برگشت یا رسیدن خبر شهادت می گذارند؛ این بزرگ مردان مفقود الاثر نام دارند و رسیدگی به فرزندانشان که مانند ایتام هستند وظیفه افراد جامعه اسلامی است.

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

فَأَمَّا الْیَتِیمَ فَلَا تَقْهَرْ ضحی/9

پس یتیم را هرگز خوار نکن و مران

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۵۵
  کویر متین آباد
چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۴۰ ب.ظ

رجبعلی خیاط چگونه خدا را امتحان کرد!؟

انسان از همان ابتدای خلقت، آزمایش و امتحان شده است، نمونه های بارز آن را در مورد پیامبران الهی شنیده‌ایم که اغلب آنان نیز از این امتحانات سربلند و پیروز بیرون آمده اند و اول کسی که مورد آزمایش الهی قرار گرفت، آدم ابوالبشر(ع) بود.

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

نَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً انبیاء/35

شما را از راه آزمایش به بد و نیک خواهیم آزمود.

حکایت؛

جناب شیخ رجبعلی خیاط تحول معنوی خود را چنین بازگو نموده است: در ایام جوانی حدود ۲۳ سالگی دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته من شد و سرانجام در خانه‌ای خلوت مرا به دام انداخت، با خود گفتم: رجبعلی! خدا میتواند چندین دفعه تو را امتحان کند، بیا یک بار تو خدا را امتحان کن! و از این حرام آماده، به خاطر خدا صرف نظر کن، سپس به خداوند عرضه داشتم:

خدایامن این گناه را برای تو ترک میکنم، تو هم مرا برای خودت تربیت کن.

آنگاه دلیرانه، همچون یوسف (ع) در برابر گناه مقاومت می‌کند و از آلوده شدن به گناه اجتناب می‌ورزد و به سرعت از دام خطر میگریزد، این کف نفس و پرهیز از گناه، موجب بصیرت و بینایی او می‌گردد، بگونه ای که به گفته برخی دیده برزخی او باز می‌شود و آن چه را که دیگران نمی‌دیدند و نمی شنیدند، می‌بیند و می‌شنود، به طوری که برخی اسرار برای او کشف می‌شود

برگرفته از کتاب کیمیای محبت

    لایه جدید...
    لایه جدید...
    لایه جدید
    ۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۴۰
      کویر متین آباد
    سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵ ق.ظ

    ویژگی منحصر بفرد ازدواج فاطمه و علی (ع)

    رسول خدا صلی الله علیه وآله ویژگی ممتاز ازدواج حضرت فاطمه سلام الله علیها را بیان فرمودند.

    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ أَتَزَوَّجُ فِیکُمْ وَ أُزَوِّجُکُمْ إِلَّا فَاطِمَةَ فَإِنَّ تَزْوِیجَهَا نَزلَ مِنَ السَّمَاءِ.

    رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ‏فرمود: همانا من نیز مثل شما بشر هستم و مانند شما ازدواج مى ‏کنم ولى فاطمه مانند شما نیست زیرا ازدواج او بر اساس فرمانى که از آسمان نازل شد، صورت گرفت.  من لایحضره الفقیه ج3ص303

     

    ۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۵۵
      کویر متین آباد
    سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ق.ظ

    وقایع و اعمال ماه ذی الحجة الحرام

    ماه ذی الحجه از ماه‏ هاى شریف است و چون این ماه داخل مى ‏شد، صلحاى صحابه و تابعین، اهتمام عظیم در عبادت مى ‏کردند. دهه اوّل آن، ایامش «ایام معلومات» و در نهایتِ فضیلت و برکت است و از رسول خدا صلى الله علیه و آله روایت شده که «عمل خیر و عبادت در هیچ ایامى نزد حق تعالى محبوب ‏تر از این دهه نیست».

    دهه اول این ماه " ایام معلومات" نام دارد که در قرآن کریم ازآن یاد شده است و برای این دهه اعمالی ذکر شده است:

    ۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۹
      کویر متین آباد
    دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۱ ق.ظ

    دستور گِره گشای امام جواد (ع)

    عشق محمد بس است و آل محمد (ص)

    تسبیحی را که از دانه های خرما ساخته بود، در دست راستش گرفته بود و پشت سر هم صلوات می ‌فرستاد: «اللهم صل علی محمد و آل محمد»... دوستش که مدت ‌ها از او بی ‌خبر بود، به دیدنش آمده بود. از دیدن این صحنه، بسیار تعجب کرد و گفت: چرا صلوات می ‌فرستی؟. مگر بد است؟. نه، اتفاقاً خیلی خوب است! اما چه خبر است! هر چیز حد و اندازه ای دارد. خسته نمی ‌شوی؟ اگر من بودم، خسته می ‌شدم!. نه، من خسته نمی‌ شوم. با خود عهد کرده ‌ام که زیاد صلوات بفرستم. چرا؟. زیرا نتیجه ‌ها گرفته‌ ام. چه نتیجه ‌ای؟. مرد صلوات‌ گو، حکایت خود را چنین تعریف کرد:

    مدتی پیش فقر و نداری و مشکلات زندگی به حدی فشار آورده بود که نمی ‌دانستم چه کنم، به کجا پناه ببرم و از چه کسی قرض بگیرم. از آن همه پول و ثروتی که پدر مرحومم داشت، نیز اثری نبود. هیچ کس خبر نداشت کجا پنهانشان کرده است. زیر کدام سنگ یا پای کدام درخت، معلوم نبود. کم مانده بود تک ‌تک آجرهای خانه را بکنم. به دنبال راه علاجی می‌ گشتم تا این که فکری به خاطرم رسید. به حضور امام جواد علیه ‌السلام رفتم و گفتم: ای بزرگوار! پدرم آدم پولداری بود و مال و ثروت زیادی از خود باقی گذاشت، اما جای آن را نمی‌ دانم.

    ۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۱
      کویر متین آباد
    يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۳ ب.ظ

    الکی مثلا من چادری‌ام!

    این روزها با رشد چشمگیر استفاده از شبکه‌های مختلف اجتماعی وقوع اتفاقات مختلف هم در این شبکه‌ها افزایش یافته است. ایرانی‌ها هم از این امر مستثنی نیستند و بسیاری از آن‌ها مشتری جدی استفاده از این شبکه‌های اجتماعی هستند و در برخی موارد هم پذیرای اتفاقات آن هستند.
    یکی از مسائلی که اخیراً شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای ترویج آن قرارگرفته است پدیده نوظهور محجبه های خودنما است. پدیده‌ای که البته قبل از ورود شبکه‌های رنگارنگ اجتماعی به کشور عملاً در برخی از خانواده‌ها واردشده بود.
    توجیهات نسل جوان برای کنار گذاشتن چادر
    بعد از رواج تفکر مادر چادری و دختر مانتویی، آن‌هم به بهانه تغییر تفکرات نسل جدید نسبت به گذشته، بعضاً شاهد هستیم برخی از فرزندان خانواده‌ها به علل مختلف در کنار چادر از خود ظاهری ترسیم می‌کنند که عملاً همه معیارهای یک حجاب برتر را زیر سؤال می‌برند طوری که آن چادر می‌تواند به‌جای تأثیر مثبت از تأثیرات کاملاً منفی برخوردار باشد.

    ۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۳
      کویر متین آباد
    جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۰۴ ب.ظ

    خاطراتی از استاد قرائتی

    آقای قرائتی را نمی شناسم!‏

    در جبهه کارت شناسایى نداشتم. به اطمینان اینکه فرد شناخته شده ‏اى هستم، بدون کارت در هر پادگانى وارد مى ‏شدم؛ تا اینکه در یک پادگان یکى از بچه ‏هاى بسیج مانع ورود ما شد و گفت: نمى‏ گذارم داخل شوید.

    اطرافیان گفتند: ایشان آقاى قرائتى است. گفت: هر که مى‏ خواهد باشد. از او پرسیدم: اهل کجائى؟. گفت: فلان روستا. گفتم: برق و تلویزیون دارى؟. گفت: نه. گفتم مرا مى ‏شناسى؟. گفت: نه. گفتم: امام خمینى را مى‏ شناسى؟. گفت: بله. گفتم: امام را دیده‏ اى؟. گفت: نه. پرسیدم: عکس او را دیده ‏اى؟. گفت: بله.

    او گر چه امام را ندیده بود؛ ولى خداوند به خاطر حقیقت راه امام، مهر امام را در دل او انداخته و او را به راه جهاد و حمایت از دین کشانده بود.

    ۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۰۴
      کویر متین آباد
    پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۱۳ ب.ظ

    چه عملی باعث سعادت مندی علامه امینی (ره) شد؟

    خداوند متعال در قرآن می فرماید:

    لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى شوری/23

    بر این رسالت مزدی ازشما، جز دوست داشتن خویشاوندان، نمی خواهم 

    حکایت؛

     مرحوم حجت الاسلام دکتر امینی نقل می کند: پس از گذشت چهار سال از فوت مرحوم پدرم، علامه امینی نجفی، شب جمعه ای قبل از اذان فجر ایشان را در خواب دیدم، عرض کردم: پدر جان! در آنجا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟ کتاب الغدیر ... یا سایر تألیفات .... یا تأسیس و بنیاد کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام؟ پاسخ دادند: نمی دانم چه می گویی، قدری واضح تر و روشن تر بگو! گفتم: آقا جان! شما اکنون از میان ما رخت بر بسته اید و به جهان دیگر منتقل شده اید، در آنجا که هستید کدام عمل باعث نجات شما گردید از میان صدها خدمت و کارهای بزرگ علمی و دینی و مذهبی؟

    ۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۳
      کویر متین آباد
    سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ب.ظ

    دحوالارض چیست


     بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:

    «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

    همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز دحوالارض را از چهار روز معروفی ذکر کرده که روزه آن ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.

    ۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۱۹
      کویر متین آباد
    سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۱۷ ب.ظ

    ژنرال اسرار آمیز و نخبه ایرانی

    شاید از سر همین بهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!»

    اینجا داخل ایران اسلامی، آنها که او را می‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او می‌گویند، مردی که برخلاف آنچه امریکایی‌ها می‌گویند، مرموز نیست. هر قدر که داخل ایران، او را کم می‌شناسند، خارج از این مرزهای جغرافیایی، قصه‌های حیرت‌آوری از او بر سر زبان‌هاست که با آمیخته‌ای از راست و دروغ، شبحی ترسناک و هول انگیز از او ارائه می‌دهد که گویی همه منافع امریکایی‌ها را در خاورمیانه به خطر انداخته است و جالب آنکه هر قدر آنها او را ترسناک‌تر و هول‌انگیزتر معرفی می‌کنند، اینجا داخل ایران اسلامی، آنها که او را می‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او می‌گویند، مردی که برخلاف آنچه امریکایی‌ها می‌گویند، مرموز نیست.

    ۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۷
      کویر متین آباد

    © 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in