|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۴ ب.ظ

معجزه های اشک در عزای امام حسین(علیه السلام) !

این کسی که از مجلس عزا بیرون می رود غیر از آنی است که دقایقی پیش وارد شد او گنهکاری بود بی توبه و این انسان پاکی است که توبه اش را خدا پذیرفته است و این سر آرامشی است که در عزاداری و اشک بر سید و سالار شهیدان علیه السلام نصیب عزاداران و گریه کنان می شود و گرنه داغ مصیبت او هیچگاه سرد شدنی نیست.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۶:۴۴
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ب.ظ

ناسازگاری برخی از جزئیات حادثه کربلا با عقل!

من یک شهروند تهرانی هستم. امروز پنجم فروردین 89 ایمیلی را دریافت کردم که در آن به یکی از اصلی ترین عقاید شیعیان، یعنی موضوع کربلا، شبهه وارد نموده اند. با توجه به این که مرکز شما دارای محقّقین و متخصّصین علوم اسلامی است و پاسخ دادن به این انحرافات فکری جزو رسالت شما می باشد، خواهشمندم به این موضوع رسیدگی فرمایید و اطلاع رسانی مناسب را منظور نمایید. توفیق شما را از خداوند متعال خواستارم متن ایمیل ارسال شده به شرح زیر می باشد:

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۴ ، ۲۲:۱۷
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ق.ظ

جلسه شیرخوارگان حسینی

در اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی و فداییان حضرت علی اصغر علیه السلام در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام برگزار گردید در این مراسم که باسخنرانی حجت السلام خوشبخت ومداحی حاج حسین ربانی همراه بود مادران حسینی فرزندان خود را با لباس مخصوص به تاسی از شش ماهه امام حسین علیه السلام پوشانده واز این مراسم استقبال باشکوهی به عمل آوردند

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۱
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ق.ظ

نصب پرچم و بنر محرم

با فرا رسیدن ماه محرم و ماه عزاداری و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام فضای روستا باپرچم و بنرهای مشکی جهت برپایی عزاداری باشکوه آماده شد

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۱۶
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ق.ظ

فوری ترین پیام عاشورا از نگاه رهبر معظم انقلاب

اگر در صدر اسلام فاصله‌ی بین رحلت نبی اکرم صلوات‌اللَّه‌وسلامه‌علیه و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاهتر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم.

  این حادثه‌ی عظیم؛ یعنی حادثه‌ی عاشورا، از دو جهت قابل تأمل و تدبر است. غالباً یکی از این دو جهت، مورد توجه قرار می‌گیرد. بنده می‌خواهم در این‌جا آن جهت دوم را، بیشتر مورد توجه قرار دهم.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۴ ، ۰۷:۳۱
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ب.ظ

همایش شیرخوارگان حسینی

طبق سنوات گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ازماه محرم که امسال مصادف است با روز دوم ماه محرم درحسینیه حضرت ابوالفضل باسخنرانی حجت الاسلام خوشبخت ومدیحه سرایی حاج حسین ربانی برگزار می گردد

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۴
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ق.ظ

قویترین فرد چه کسی است؟

از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) قویترین افراد چه کسانی هستند؟

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: قوی‌ترین شما کسی است که اگر راضی شود، رضایتش او را در گناه و باطل داخل نمی‌کند و اگر خشم بورزد، خشمش او را از سخن حق خارج نمی‌کند و اگر نیرومند شود آنچه را که حق او نیست، انجام نمی‌دهد.

۲ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۷:۴۲
  کویر متین آباد

1- به وسیله وجود حضرت ولی عصر علیه السلام، بلا از شیعیان دفع می‏ شود. قَالَ صَاحِبُ الزَّمَانِ علیه السلام: «وَ بِی یَدْفَعُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِی وَ شِیعَتِی». و خداى عزّ و جلّ به وسیله من از خاندان و شیعیانم دفع بلا می کند.

(کمال الدین، ج 2، ص 441)

امان اهل زمین

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله وسلم: «وَ أَهْلُ بَیْتِی أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ» و اهل بیت من أمان اهل زمین هستند.

(کمال الدین، ج 1، ص 205)

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۷:۳۲
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ب.ظ

مباهله شاهدی بر اصالت تشیع

24ذی الحجة سالروز مباهله و اثبات حقانیت دین مبین اسلام، گرامی باد.

مباهله در لغت به معنای یکدیگر را لعنت و نفرین کردن است[۱]. در روز مباهله بنا بر این بود که مسلمانان و مسیحیان نجران یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا آن طرف که دروغگوست، عذاب کند. از ۵۱ طریق روایت شده‌است و شیعه و سنی معتقدند که محمد پیامبر اسلام، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام را با خود به میعادگاه برد و مسیحیان نیز وقتی دیدند وی به قدری مطمئن است که تنها نزدیکترین خویشانش را با خود آورده، بیمناک شدند و پذیرفتند که جزیه بپردازند.[۲][۳][۴][۵][۶]

علامه طباطبایی می‌گوید: رسول خدا در مقام امتثال این فرمان از «انفسنا» به غیر از علی و از «نسائنا» به جز فاطمه سلام‌اللّه‌علیها و از «ابنائنا» به جز حسنین (علیهما السلام) را نیاورد، معلوم می‌شود برای کلمه اول به جز علی و برای کلمه دوم به جز فاطمه سلام‌اللّه‌علیها و از سوم به جز حسنین (علیهما السلام) مصداق نیافت و کانه منظور از «ابناء» و «نساء» و «انفس» همان اهل بیت رسول خدا بوده، هم‌چنان‌که در بعضی روایات به این معنا تصریح شده، بعد از آنکه رسول خدا نام‌بردگان را با خود آورد عرضه داشت: «بار الها اینان‌اند اهل بیت من»، چون این عبارت می‌فهماند پروردگارا من به‌جز اینان کسی را نیافتم تا برای مباهله دعوت کنم.»

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۴
  کویر متین آباد

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از نظر بیان و سخنوری در اوج بلاغت و فصاحت کلام بودند و از جمله بیانات ویِِژه و ناب این حضرت دو خطبه بدون الف و بدون نقطه می باشد؛ که از معجزات آن حضرت است و مشتمِل بر مبانی معنوی بس بلند و معانی دلنواز بس ارزشمند است، که در کتب قدماء فراوان یافت می شود. جهت مطالعه این دو خطبه شریف به ادامه مطلب بروید.

۱ ديدگاه موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۰۷:۳۹
  کویر متین آباد

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in