|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ

سقایی مهدی!

نگذاشت بابا  تشنه جان دهد با کاسه ایی آب؛ خود را  به بالینش رساند. الحق که مهدی به عمویش عباس رفته است!

8 ربیع الاول شهادت حضرت امام حسن عسکری تسلیت باد

امام حسن عسکری علیه السلام در سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود. مادر والا گهرش سوسن یا سلیل زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت را داشت، تا حجت حق را آن چنان که شایسته است پرورش دهد. این زن پرهیزگار در سفری که امام عسکری علیه السلام به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنیا رحلت کرد. کنیه آن حضرت ابامحمد بود.
صورت و سیرت امام حسن عسکری علیه السلام:
امام یازدهم صورتی گندمگون و بدنی در حد اعتدال داشت. ابروهای سیاه کمانی، چشمانی درشت و پیشانی گشاده داشت. دندانها درشت و بسیار سفید بود. خالی بر گونه راست داشت. امام حسن عسکری علیه السلام بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود. راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش -در ایام عمر کوتاه خود- روشن کرد.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۶
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲ ب.ظ

پیاده روی حرم تا حرم

در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام و طبق سنوات گذشته کاروان پیاده روی حرم تا حرم مسیر 28 کلیومتری حرم شهدای گمنام دهستان حسین آباد تا حرم شهید گمنام روستای متین آباد وبعد از آن تا حرم مطهر امام زاده آقا علی عباس علیه السلام رابصورت پیاده روی طی نمودند در این مراسم که با استقبال باشکوه اهالی بخش کویرات ابوزید آباد بویژه مردم دهستان حسین آباد همراه بود جمعی از مسولین از جمله حجت السلام دکتر مفرح زاده امام جمعه ابوزید اباد مهندس معین نژاد فرماندار شهرستان آران وبیدگل حجت السلام اکبری ریاست اداره اوقاف شهرستان نطنز آقای نقدی شهردار ابوزید اباد حضور داشتند دراین پیاده روی با شکوه مردم ولایت مدار و مهمان نواز روستای متین آباد از این عاشقان به اهل بیت علیهم السلام پذیرایی مفصلی انجام دادند

۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۲
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ق.ظ

ماجرای لیله المبیت در قرآن کریم

هجرت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ از مکّه به مدینه
یکی از داستان‎های مهم زندگی پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ ماجرای عظیم هجرت او و یارانش از مکّه به مدینه است، چنان که قرآن در سوره انفال آیه 30، و سوره بقره آیه 207 به این مطلب اشاره کرده است، که خلاصه‎اش چنین است:
هنگامی که مسلمانان در مکّه در فشار و آزار شدید مشرکان قرار گرفتند، پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ، مسلمانان را به هجرت به مدینه دستور داد، مشرکان احساس خطر شدید کردند...

و با خود گفتند: هجرت مسلمانان به مدینه موجب تشکّل آنها در مدینه شده، و در آینده نزدیک، کار را بر ما سخت خواهد کرد. سران آنها در «دار النَّدوَه» مجلس شورای خود اجتماع کردند، و هر کدام در مورد جلوگیری از اسلام و دعوت پیامبر، پیشنهادی نمودند، چنان که در آیه 30 سوره انفال به این توطئه، اشاره شده است.در این زمان بود که ابلیس خود را به شکل یه پیرمرد مسن درآورده و به مجلس وارد شد و پیشنهاد خود را مطرح کرد
سرانجام پیشنهاد ابوجهل تصویب شد، پیشنهاد او این بود که: «از هر قبیله‎ای، یک جوان شجاع به عنوان نماینده انتخاب شود، و همه آن نمایندگان در یک شب، خانه پیامبر را محاصره کنند، و به سوی او حمله کرده و او را در رختخوابش بکشند.»

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۰۹:۳۶
  کویر متین آباد
چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ

امام مجتبی علیه السلام و خشمی که فرو نبرد!

در سیره حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام شواهد متعددی وجود دارد که به روشنی حاکی از سیطره تام و تمام وجود نورانی ایشان بر قوّه غضبیه است و شاید برجسته ترین آن، داستان معروف برخورد زننده مرد شامی با امام حسن مجتبی علیه السلام می باشد.

یکی از صفات پسندیده و فضایل اخلاقی مورد تاکید در آیات و روایات، صفت "حِلم" است. گرچه در احادیث متعددی معنای این فضیلت برجسته و ممتاز تبیین شده است، به عنوان مثال در نقلی از امام حسن مجتبی علیه السلام آمده است که شخصی از ایشان درباره معنای حلم پرسید و حضرت در پاسخ فرمودند: «کَظْمُ الْغَیْظِ وَ مِلْکُ النَّفْس» یعنی حلم، فروبردن خشم و تسلط بر خویشتن است.(1) با این حال به نظر می رسد یکی از آسانترین روشهای پی بردن به معنای حقیقی یک لفظ، شناخت ضدّ آن است. جمله ای در زبان اهل علم شایع است که می گویند «تعرف الاشیاء باضدادها» یعنى اشیاء از راه نقطه مخالف و نقطه مقابلشان شناخته مى شوند.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۹:۳۱
  کویر متین آباد

بحمد الله عشق و محبت شیعیان نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) وعلی الخصوص سید الشهدا بسیار زیاد است که نماد آن را در پیاده روی چندین میلیونی روز اربعین براحتی می توان دید و این واقعه می تواند معرف دین مبین اسلام در کل جهان باشد.

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

 

لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى شوری/23

بر این رسالت مزدی ازشما، جز دوست داشتن خویشاوندان، نمی خواهم.

 

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی نقل می کنند: وقتی در نجف بودیم و درس می خواندیم، طلاب در ایّام خاصی، اربعین یا غیر اربعین، پیاده به کربلا می رفتند که در این میان علما، و مراجع هم بودند البته پیاده روی آن وقت با حالا خیلی فرق داشت.

در یکی از سفرها که پیاده عازم کربلا بودیم، ظهر اطراق کردیم، نصف راه قبل از ظهر و نصف راه را بعد از ظهر در طول سه روز طی می کردیم.

در بین راه، چندتا از جوان های عرب، مال یکی از مضیف ها، آمدند به ما پیشنهاد کردند امشب را اینجا باشید، گفتیم: تازه راه افتادیم، تا شب خیلی وقت است، باید برویم، گفت: علاج ندارد باید بمانید، از او اصرار و از ما انکار، یک وقت دیدیم خنجر کشید که باید پیش ما بمانید! یعنی اینقدر علاقه به زوّار داشتند!

من گفتم قول می دهیم؛ از طرف شما زیارت می کنیم، بنابراین اجازۀ مرخصی ما را بدهید، خلاصه راضی شدند و اجازۀ مرخصی را دادند و حرکت کردیم، خاطرات زیادی از برخوردهایی که آن صاحب مضیف و کارکنان مضیف و برادرشان و فرزندشان داشتند دارم که واقعاً خیلی جالب بود برای ما.


فریاد غربتت دل ما را تمام عمر                          
با کاروان نیزه از این جاده می‌برد

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۴ ، ۰۸:۲۲
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۴ ق.ظ

دستی که سلام می دهد!

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک. علیک منی سلام الله أبداً ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم، السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین وعلی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

خداوند خواسته است، تا نام حسین زنده باشد «فَاذْکُرُونی‏ أَذْکُرْکُمْ» (بقره، 152) قرآن می‌فرماید: شما یاد من باشید، من هم یاد شماهستم. حسین یاد خدا کرد و خدا هم یاد حسین می‌کند. خدا چگونه یاد حسین می‌کند؟ در شب تاسوعا و عاشورا دربنی آدم ولوله به پا می‌کند. «وَ رَفَعْنا لَکَ ذِکْرَکَ» (انشراح، 4) آن‌ها خیمه‌های امام حسین (علیه السلام) را آتش زدند، کودک و بزرگ را کشتند، تانامی از امام (علیه السلام) نماند. بنی امیه می‌گفت: چرا در اذان می‌گویید «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ» باید تلاش کنیم نام پیغمبر حذف شود

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۴ ، ۰۸:۱۴
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۱ ب.ظ

چرا پیاده روی اربعین

این یک نوع ابراز عظمت امام حسین (علیه السلام) است. عیناً در روایات داریم ائمه پیاده از مدینه می رفتند مکّه. امام سجاد (علیه السلام) بیست و پنج سفر شاید با پای پیاده رفت. گاهی مرکب هم همراه خودشان می بردند. به دو فایده؛ یک فایده اگر وسط راه ناچار شوند سوار بشوند، دیگر اینکه بگویند از بی مرکبی نیست که ما پیاده می رویم، مرکب هم داریم و پیاده می رویم، این به احترام امام حسین (علیه السلام) است.

این یک نوع اظهار عظمت و تجلیل از مقام شامخ اباعبدالله (علیه السلام) است. این پیاده رفتن، این دلیل بر این است. و لذا این پیاده رویِ اربعین خیلی در دنیا صدا می کند؛ و تبلیغ خوبی برای عالم تشیّع و عالم اسلام است. یکی از مبلّغ های بسیار خوب است.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۱
  کویر متین آباد

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in