|روستای ولایی متین آباد|

|روستای ولایی متین آباد|
*********شب های پرستاره*********
کهکشان راه شیــری بر فراز کمپ کویــری روستــای ولایـــی متـیـن آبـــاد
پیوند های تصویری
***السلام علیک یا ابا صالح المهدی***

پیوند های تصویری
***** حمــــایت می کنیـــــــــــم *****

حدیـث هفته
  • امام سجاد علیه السلام : مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى النـاس؛ هر كس به تقسيم الهى قانع باشد از بى ‏نيـازترين مـردم اسـت. كشف الغمه: ج 2، ص 102

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱ ب.ظ

شهید چمران که بود

یک دانشمند فیزیک هسته ای که در بزرگترین دانشگاه های کشور تدریس می کرد و در بزرگترین مراکز تحقیقاتی جهان کار تحقیقاتی انجام می داد.
یک رزمنده توانا و توانمند که در زمینه جنگ و دفاع از کشورهای مسلمان جهان از جمله لبنان نیز تبحر خاصی داشت و در کشور خود نیز در کردستان و خوزستان ورود پیدا کرد و با استفاده از روش های نظامی مبتکرانه خود توانست در مقابل دشمنان به خوبی ایستادگی کند.
یک سیاستمدار بزرگ که  تحلیل های سیاسی او مورد توجه رهبران فلسطین و سوریه قرار می گرفت.
یک هنرمند بزرگ و توانا بود و دارای خلوص، صفا، صمیمیت و از خودگذشتگی بی نظیری بود.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۱
  کویر متین آباد
شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ب.ظ

پنج تفاوت نماز و روزه

  تفاوت  های نماز وروزه:

*کسی که مریض یا در سفر است نباید روزه بگیرد ؛ ولی با سفر و مرض نماز از انسان ساقط نمی شود.

*کسی که  نماز قضا بر عهده اوست می تواند نماز مستحبی بخواند ولی کسی که روزه قضا به عهده اوست، نباید روزه مستحبی بگیرد.(توضیح المسائل محشی ، ج1، ص885 )

*خانمها در حال حیض و نفاس نه روزه می گیرند و نه نماز می خوانند ولی بعد از پاک شدن، قضای روزه ها را باید بگیرند اما قضای نمازها لازم نیست.(همان ، 267 )

*گرچه ترک نماز و روزه بدون عذر گناه زیاد دارد، ولی ترک نماز کفاره ندارد، اما ترک روزه کفاره دارد.

*خوابیدن حتی برای یک لحظه نماز را باطل می کند ولی روزه را باطل نمی کند؛ حتی اگر شب قبل تصمیم داشته باشد، فردا را روزه بگیرد و روز بعد تمام روز را خواب باشد روزه اش صحیح است.(نجاة العباد، ص: 152)

۰ ديدگاه موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۶
  کویر متین آباد
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴ ب.ظ

زلال وحی

«پیامبر سزاوارتر به مؤمنان است از خود آنان و زنان پیامبر مادران مؤمنان هستند». (احزاب: 6)

حضرت خدیجه به عنوان نخستین «ام المومنین» در قرآن مورد توجه قرار گرفته است. این سعادت از بین همه زنان پیامبر(ص)، نصیب خدیجه(س) شده است که یازده امام از نسل او از طریق فاطمه(س) به وجود آید.

«و تو را فقیر یافت و توانگر کرد». (ضحی: 8)

به نظر بسیاری از مفسران، این آیه به نقش اقتصادی حضرت خدیجه(س) در پیشرفت نهضت جهانی اسلام اشاره دارد.

«آنان دارایی های خویش را در راه خدا انفاق می کنند، آن گاه از پی آنچه انفاق نموده اند، نه منّتی می گذارند و نه آزاری می رسانند، پاداششان نزد پروردگارشان محفوظ است، و آنان نه بیمی خواهند داشت و نه اندوهگین می شوند». (بقره: 262)

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۴
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۷ ق.ظ

بهترین برخورد با دهانی که بد حرف می زند

شاید کسی به شما نگوید اما در هرپست و مقام و رتبه اجتماعی که باشید اگر بددهن باشید درنظر دیگران به شدت ارزش و منزلت خود را از دست می دهید؛ در روابط اجتماعی موقعیت خود را می بازید و ارتباط موثر خود را با دیگران به باد می دهید.

در تصور بعضی، بددهنی پاسخ دندان شکن به پررو ها باشد! عادتی که با آن به اصطلاح خوشند یا حال می کنند. اما آنچه حقیقتا در اطراف این آدم ها رخ می دهد فاصله گرفتن اطرافیان از تعفنی است که شخص گرفتار آن شده و خود از درک بوی زننده آن ناتوان است. به فرمایش پیامبر، شرورترین بندگان خدا کسی است که مردم به واسطه فحاشی او خوش نداشته باشند که هم مجلسش باشند(1). همه ما کم و بیش با قضیه بددهنی برخورد داشته و داریم. صابون بعضی ها، بد به تن ما خورده؛ وقتی به قول خودشان دهان شان را باز می کنند و چشم شان را می بندند، حال چه کنیم که در ماه رمضان، دهان بسته صرف نباشیم و این خصوصیت نا زیبای خود را در این سی روز تمرین کرده و کنار بگذاریم. شاید اگر نگران باطل شدن روزه مان باشیم راحت تر از خیر بد دهنی می گذریم.

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۷
  کویر متین آباد
يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶ ب.ظ

جزء خوانی قرآن

در ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد برگزار می شود که با استقبال برادران و خواهران روزه دار همراه می باشد

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۶
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۵ ب.ظ

به یاد دوست

اولین ماه رمضان و شب جمعه ای است که علیرضای عزیز کنار سفره ی افطار وسحر جایش خالیست.....
                خداوند روحش راسرسفره ی اربابش سیدالشهدا علیه السلام متنعم بفرماید.
                                       شادی روحش فاتحه و صلوات
۲ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۵
  کویر متین آباد
پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۶ ب.ظ

آماده سازی مسجد برای ماه مبارک رمضان

 تعدادی از جوانان و نوجوانان حلقه صالحین بسیج با همکاری امام جماعت محترم روستا حاج آقا خوشبخت قبل از شروع ماه مبارک رمضان اقدام به غبارروبی مسجد و نصب بنر های دعاهای ماه مبارک رمضان نمودند

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۶
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶ ب.ظ

پیام تشکر

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکرخود را از یکایک شما سروران، دوستان، آشنایان، بستگان و مسئولان ارجمندی که در مراسم تشییع، تدفین،مجالس ترحیم و یادبود شادروان علیرضا لاجوردیشرکت نموده و با ابراز همدردی، موجب تسلی خاطرمان شدید صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری می‌نماییم از این که به علت تألمات روحی، توفیق تشکر حضوری میسر نشد، قلباً پوزش می‌طلبیم.امیدواریم خداوند بزرگ عنایت فرماید تا بتوانیم لطف و زحمات یکایک عزیزان را  در شادی جبران نماییم

۲ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۶
  کویر متین آباد
جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۳۷ ب.ظ

عجایب 5 گانه معراج

 
معراج پیامبر(صلوات الله علیه وآله) پرچم و عَلَم انسانیت بر قله معنویّت و شرافت است که توسط گل سرسبد خلقت، و مهربانیِ اهل عالم و اسوه‌ی بندگی خدا انجام شد.
معراج رسول اکرم(صلوات الله علیه وآله) نشان داد که یک انسان کامل می‌تواند مورد دعوت خدای متعال باشد و اهل آسمان همه در برابر او به کرنش و تواضع، عظمت او را ستایش کنند.
در این سفر روحانی و جسمانی که مقصد آن، بالاترین درجه‌ی ممکن بود و در آن خداوند متعال بعضی از نشانه‌های عظمت خود را به دیده‌ی آخرین پیامبرش نشاند، همه‌ی اهل آسمان جواب سؤال خود را دریافتند.
۱ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۷
  کویر متین آباد
سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹ ب.ظ

راهکارهای عملی برای درمان یک بیماری خطرناک

قرآن، این صفت را که یک خوى خطرناک درونى است، مستقیماً مورد بحث قرار نداده، بلکه روى پدیده هاى ظاهرى آن، حتى ساده ترینش انگشت گذاشته، و از طرز راه رفتن که ساده ترین عمل است سخن گفته است...

با توجه به آیه 37 سوره «اسراء» به دست آورد، خداى متعال آیه 37 سوره اسراء به مبارزه با کبر و غرور برخاسته و با تعبیر زنده و روشنى، مومنان را از آن نهى مى کند، روى سخن را به پیامبر (صلى الله علیه و آله) کرده، مى گوید: (در روى زمین از روى کبر و غرور، گام برمدار)؛ «وَلاتَمْشِ فِی الْاَرْضَ مَرَحاً».

۰ ديدگاه موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۹
  کویر متین آباد

© 2016 - 1394 All rights received , Theme Edit by : vahid.in